Wednesday, August 3, 2011

Antara Sebab Perlu Menyimpan Emas

Assalammualaikum Pembaca sekalian...Di sini saya perlihatkan kepada anda semua tentang pentingnya menyimpan dan meningkatkan simpanan emas kita sekarang...Moga dapat pencerahan daripada ini...

Amaran 1 : Israel,sebuah negara haram yang menguasai dunia hari ini(bukannya Amerika Syarikat),telah mengeluarkan syiling emas pertama mereka pada tahun lepas.Dengan ini,x lama lagi akan bermulalah era baru di mana sistem wang emas bakal di gunakan dan tiada lagi wang kertas.

Amaran 2 : Sudah 80 tahun kerajaan US menghentikan penggunaan emas dan perak sebagai matawangdan sudah 40 tahun US memutuskan standart emas dgn dollar US dan kini mereka telah pun memulakan langkah untuk kembali menggunakan wang emas dan perak sebagai urusniaga seharian.semuanya bermula di UTAH pada bulan mac lalu !!!

Amaran 3 : kebanyakan bank-bank yg dulunya menggalakkan org ramai agar memajak emas di Arrahnu milik mereka kini TIDAK lagi menerima emas jenis jongkong dan Dinar bagi tujuan tersebut.Bank-bank kini hanya menerima barang kemas sahaja. KERANA APA? mereka tahu kini semakin ramai yang sedar akan hal ini..Bank hanya mahukan wang kita untuk di manipulasikan,bukannya emas kita.Apabila kita menggunakan bank untuk memanipulasikan wang mereka dgn emas yg kita pajakkan,mereka sebenarnya sudah KETAKUTAN.

Amaran 4 : Abu Bakar Ibnu Maryam melaporkan,bahawa beliau mendengar Nabi Muhammad telah berkata :  
Akan tiba pada suatu zaman..tiada apa yg bernilai...dan boleh di gunakan oleh umat manusia .Maka simpanlah dinar dan dirham untuk digunakan.(hadis dari rekod Imam Ahmad Ibnu Hanbal)

Amaran 5 : Filem 2012,yg telah di tayangkan di seluruh dunia di canagkan oleh pihak barat bahawa dunia bakal kiamat.Apakah benar?Tetapi,apakah kiamat yang di maksudkan adalah sama di dalamfilem 2012? YA..memang samakerana dunia belum musnah,akan tetapi menhancurkan sebahagian daripada dunia ini.Tetapi,di percayai bukan kemusnahan fizikal yg akan berlaku,.Akan tetapi,kemusnahan yang di maksudkan ialah kehancuran ekonomi dunia sepertiyang di gambarkan oleh presiden US,Barrack Obama yang menganggap dunia bakal menghadapi kehancuran ekonomi jika beliau dan republikan tidak dapat menyelesaikan hutang negara itu yg semakin meruncing dan bakal di tentukan pada 2 ogos 2011.

Amaran 6 : Tahun 2012 juga di gambarkan oleh profesor dari University Harvard,Jeffrey Frankel sebagai tahun berlakunya krisis ekonomi  global.halini berlaku,berdasarkan kitaran krisis ekonomi yang terjadi setiap 15tahun sekali.Jika kita ambil krisis kewangan yang berlaku sebelum ini,iaitu pada tahun 1997/1998 dan 15 tahun sebelum itu,iaitu pada tahun 1982,juga berlakunya krisis kewangan !!! ini tidak mustahil,kerana telah terjadi secara keci2 sekarang...

Di atas adalah faktor2 kita perlu segera menyimpan dan meningkatkan simpanan emas kita agar dapat kita bersedia selagi masih belum terlambat..kepada sesiapa yg belum memulakan simpanan ,mulakan dengan menyimpan 1 gram emas setiap bulan ataupun 1 dinar setiap bulan...tukarkan simpanan wang kertas anda setiap bulan RM 200 ke dalam bank kepada 1 gram emas..jgn simpan wang kertas di dalam bank kerana apabila sesuatu terjadi di luar jangkaan,wang kita x boleh di keluarkan suatu masa nanti..

Wang kertas adalah ciptaan yahudi MANAKALA Emas dan Perak adalah matawang sunnah yg di anjurkan oleh Nabi Muhammad s.a.w..

pilihan di tangan kita,dan jgn kita di permainkan oleh yahudi lagi..bertindaklah..masa semakin suntuk...





No comments:

Post a Comment