Wednesday, March 9, 2011

Pengalaman Dan Pengajaran Untuk Di renungi Bersama.

      Tanggal 8/3/2011,waktu petang,aku masih menunggu ketibaan pos laju yg di kirimkan kepadaku..Di dalam postage tersebut mempunyai sesuatu yg amat berharga.Hati ku serba x kena pada hari ni kerana menunggu postage tersebut.
Aku mula memeriksa nombor tracking yg di e-mailkan kepadaku.Aku lihat barang ku sudah sampai di pejabat pos tempat berdekatan tempat tinggal ku.tanggal 9/3/2011 aku ke pjbt pos lebih kurang jam 8 pagi untuk ambil brg ku itu,alangkah terkejutnya aku,brg ku itu mrk sudah hantar di pejabat.Aku bergegas pulang ke pjbat dan tanya si penerima brg aku itu.Dia pun tidak tahu.Setelah di cari x jumpa2.Aku mulai syaki brg ku sudah di curi.Tanpa berlengah lagi,aku mengambil alternatif pelbagai usaha untuk mencari brg tersebut dan mula membuat laporan polis.setelah semua usaha telah aku lakukan,aku berdoa kepada Allah dan doa ku di makbulkan .setelah 4 jam berusaha,barang telah di jumpai oleh rakan2 ku di tandas lelaki di pejabat.Tapi yg masih menghairankan aku,brg itu masih di dalam sampul berkenaan walaupun sudah terbuka.Dari penyiasatan yg polis lakukan,mrk telah mengenalpasti siapa individu yg mencuri brg aku itu.Aku mulai tahu.dan aku tahu juga individu tersebut.terkejut juga aku "Kawan makan kawan".Individu yg ku sangka kan baik selama ini,tikam aku dari belakang.Aku mulai sedar,kawan x semestinya baik pada kita tanpa ada tujuan..Bak kata P.Ramlee "baik ada makna tu".moga dengan kejadian sebegini,menyedarkan aku dan org ramai di luar sana yg membaca posting ini supaya ingatlah,berjaga2 dan berpada2 lah berkawan...sukar untuk mendapatkan kawan yg sejati...kawan sejati adalah kawan yg sentiasa bersama susah dan senang manakala kawan yg di kategorikan manusia bertopengkan syaitan sentiasa mencari peluang untuk menjatuhkan kita dan slow2 mengikis harta kekayaan kita dan ambil kesempatan untuk mendapatkan sesuatu yg bernilai dari kita dengan cara yg salah iaitu "MENCURI".Ingatlah sekali kita mencuri barang milik org lain ,org tidak akan mempercayai kita."baik di balas baik dan jahat di balas jahat".

1 comment:

  1. sape tu bro? risau gak aku ni...nnt kang aku guna alamat pejabat utk brg2 aku abis lesap plk..bahaya ni...mudahan2 si pembuat angkara tu insaf dh la...

    ReplyDelete